Play. Pause. Rewind. Reverse.

Morsning Korsning! Tisdag den 1 Oktober. Saknar sommaren mer och mer för var dag som går och våndas för att tiden går för varje sekund. Jag vill ta studenten men ändå leva det liv jag lever nu. Jag vill fly, men samtidigt stanna kvar. Jag vill göra allt. Jag vill göra inget. Men jag är trots allt bara en enda människa. Jag kan inte kontrollera tiden. Inte vara på två ställen samtidigt. Inte styra over klimatet. Utan precis som alla andra omkring mig, och alla som levt före min tid, acceptera det att det är den tid man får och njuta av varje ögonblick(även om det innebär att sitta på svenskalektion och försöka formulera en text du inte har lust att skriva). 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn är...?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress är...? (publiceras ej)

Har du blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0