The closest to freedom you can get

Jag är en tjej på 18 år som för några dagar får bo ute själv på familjens landställe ute i Stockholms skärgård. Det är sommarlov och det är varmt & soligt. Jag får själv bestämma vad jag vill göra, när jag vill göra det och hur jag vill göra det. Ikväll valde jag, att efter min middag som bestod av pestopasta a la Ida, cyckla  ner till stranden för att ta ett kvällsdopp. När jag väl kommer ner är stranden folktom och det är solnedgång. Jag går ut i vattnet, känner kylan svalka, doppar mig. Efter några simtag går jag upp igen, virar handuken runt kroppen och går och sätter mig på en utav klipprona och ser ut över vattnet. Den stunden. Ett ögonblick av perfektion, av livsglädje och av ren frihet. Den stunden är nog vad jag kommer ha som mitt bästa sommarminne, då jag i höst kommer sitta i skolbänken i ett kallt klassrum och blicka tillbaks på sommaren.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn är...?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress är...? (publiceras ej)

Har du blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0