Patetisk fest

Nyårsafton! Partyts dag! Självklart har ALLA något roligt planerat, men inte jag. Nyårsalternativ 1. Jag skulle fira med mitt gäng i klassen. Avböjde. Varför? Jo, hela bunten är rockbrudar, inte jag... Kvällen skulle inehålla rockmusik och snack om rockmusik, only. Jag säger bara det, att det är inte riktigt min grej, skulle inte riktigt ha lika kul som de. Nyårsalternativ 2. Fram tills för tio minuter sen, trodde jag att jag skulle hitta på nåt kul med Ebba och hennes pojkvän Leon. Hon hade ff, så vi kanske skulle dragit ihop ett gänga att ha lite mysigt hemma hos henne. Det blev inställt. Så nu blir det nyårsalternativ 3 istället. Jag kommer att fira tillsammans med min familj och våra grannar. Dvs, Fredrik och hans bästa polare med deras föräldrar. Dvs, jag är den enda tjejen under 45 år. Precis som förra året. KUUUUUUUL!!! Det här skulle ju bli bästa året någonsin att festa, trodde jag i mars då jag fyllde arton. Nej, det får helt enkelt bli ett patetiskt firande med min bok som enda roliga sällskapet. Känner mig totalt meningslös, tråkig, ensam. Kunde man inte bara dragit sin kos utomlands som för två år sen. Det gav ju ett awesome resultat. Hemma, känner man sig bara förbannad om man är lika forever alone som jag.
 
Och till alla er som nämnts i detta inlägg, få inte dåligt samvete om ni läser detta, jag förstår era tankar och eftersträvan av hur ett roligt party ska se ut.
 
 

Kommentarer
Postat av: Bästa vän <3

Att nyårsafton ska vara fullt med fest, sprit, uppstyrda fester och att allt ska vara perfekt är bara en illusion. Nyår är SÅ överskattat! Det är bara en vanlig helgdag?! Gör exakt det du gör en vanlig dag bara. Nästa år sticker vi till värmen tillsammans och står på stranden med varsitt glas i handen, det lovar jag :) puss på dig!

2014-01-08 @ 11:27:26

Kommentera inlägget här:

Ditt namn är...?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress är...? (publiceras ej)

Har du blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0