Nay

Hello! Idag tänkte jag ta upp en sak som jag verkligen hatar. Det är nämligen rökning det handlar om. Ska jag vara helt ärlig så blir jag föebannad varje gång jag ser en ciggarett.  När jag gick i fyran, åkte jag med min klass på läger i tre dagar där vi läste om rökning. Eftersom min pappa röker, så tog jag hem några lappar som han skulle läsa igenom, men han gjorde det aldrig. Däremot läste jag dem, och där stod det att sidoröken är farligare än den röken som rökaren får i sig. Så nu, varje gång jag är i närheten av någon som röker så håller jag antingen andan, eller håller något för mun och näsa. Jag tycker det helt enkelt är fel att man över huvud taget börjar röka, och att det inte bara drabbar den som röker, utan hela dess omgivning också:(
För er som har läst mina andra bloggar kanske känner igen det här inlägget. Och ja, jag har tagit upp det förut, men det är en sak som behövs tas upp tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Lilian :D

Sååååååå sant!! Jag håller oxå för andan när nån röker nära mig :P<3

2010-08-19 @ 19:35:37
URL: http://lolianon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn är...?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress är...? (publiceras ej)

Har du blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0