Here comes teknikaren

Hej hopp gummiplopp! Idag har dagen spenderats i skolan för öppet hus. Och jag säger er, jag känner mig sviken av mina medteknikare i skolan. Vi är ca 60-70 teknikare, varav 10-15 utav oss är elevambassadörer. Det här var freaking ANDRA öppna huset som jag var enda teknikaren på plats. Vilket ställer mig i positionen att JAG får ta emot kanske 30 intresserad niondeklassare med föräldrar. Berätta översiktiligt, svara på frågor etc. Prata nonstop helt enkelt. Idag skulle jag även medverka i en presentation om skolans olika program och inriktningar. Plus att min familj var på plats för volontärmöte med min lärare som jag hade tänkt spendera lite tid åt. Fick istället sticka in huvudet i all hast och säga "sorry, måste upp till teknikhörnan nu". Jag tycker ju att det är kul att få vara med på dessa event, eller snarare älskar att får vara med. Men när det blir så här stressigt så försvinner en liten del av den lyckan och passionen. Känner mig som sagt sviken. Däremot så känner jag en enorm glädje att ha elevambassadörer från de andra programmen som nu har blivit mina vänner, att de är där och gör allt så mycket roligare. Och som slutord skulle jag bara vilja säga: I better get a trophy for this.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn är...?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress är...? (publiceras ej)

Har du blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0