Like a prison

Hej kära bloggläsare! Orkar inte med denna dag... Sitter och gör klart det skolarbete som jag förträngt(fram tills nu) skulle vara inlämnat denna vecka som varit(eller tidigare). Så nu sitter jag här och gör klart dem. Problemet är bara att varken min dator eller vårt internet vill samspela med mig och gör allt fem gånger värre, då sidan vid flera tillfällen bara blir vit och jag måste ladda om.
Det är dagar som dessa man bara önskar att man kunde vara fri från allt vad vardag handlar om. Inget jobb eller plugg att göra. Inga problem. Bara packa en väska och ta första bästa flyg till enn annan del av världen. Pengar var inte något bekymmer, utan allting bara löste sig självt.
Men tyvärr, så ligger man ändå här i verkligheten framför en skärm som är både ens bästa vän och värsta fiende. En skärm som gör ditt liv roligare och allt ger dig en chans att komma ifrån verkligheten en stund. Men smatidigt är den ett fängelse, som håller dig inne, långt ifrån de äventyr som du egentligen ill uppleva. Och i det fängelset befinner jag mig i nu. Vill bara rymma, men det går inte.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn är...?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress är...? (publiceras ej)

Har du blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0