Alla lever livet... utom jag

Varför kommer det sig att alla mina vänner antingen har en bunt med vänner som hänger med varandra nonstop eller en pojkvän/flickvän som de delar allt med, samtidigt som jag är kvar här i skuggan av allt det roliga som händer runt omkring mig. I nästan en veckas tid nu så har jag större del av tiden bara suttit här hemma för mig själv, utan någon kompis och utan någon pojkvän. Just nu vet jag inte riktigt hur min vänskapssituation är med de flesta. Några vet jag bara har mycket annat just nu men med de flesta andra så ser de ut som att de bara går sin väg. Är jag seriöst så tråkig? Okej, nu överdriver jag, men det är väl inte konstigt att jag börjar undra. Tider som dessa då det är nyår och en mängd andra fester, det är då man ska umgås med sina vänner för att ha kul. Men vad händer med mig? Ska jag bara behöva sitta och titta på när alla andra har sina vänner nära och har roligaste tiden på året. Önskar att jag kunde spendera nyåret i Thailand eller bara någon annastans som förra året bara för att komma iväg för all denna hysteri om vilken fest man ska gå på, vilka man ska vara med, vad man ska ha på sig, vad man ska äta etc. Jag kan se det roliga i det, det kan jag. Saken är bara det att när ens vänner är på en annan fest och man känner sig ensamast i världen blir det inte direkt kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn är...?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress är...? (publiceras ej)

Har du blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0