Kalla mig.. Kocken Ida

Hej hörni! Skulle egentligen publicerat detta igår men var för trött. Iaf... Igår var det jag som gjorde middagen åt familjen, duktig som man är. Nä, men ville göra något fint till mina kära föräldrar, nu efter deras första jobbvecka... Så gjorde middag åt dem. Oxfilé med egengjord potatissallad tsm med sparris och majskolvar. Till efterrätt hade jag även gjort, duktig som jag är, vaniljpanacotta. Ser det smaskigt ut på bilden så kan ni nu få chansen att göra en egen... Här är receptet:

Vaniljpanacotta 4 port.

2dl Grädde
2msk Mjölk
100g vit choklad
En vaniljstång
1 gelatinblad

1.Lägg gelatinbladet i kallt vatten i ca 5min.
2.skär upp vaniljstången, skrapa av fröna och lägg dem & stängen
i en kastrull tilsammans med grädden och mjölken. Blanda & Värm
3.Medans du låter blandingen värmas, hackar du chokladen i små,
små bitar
4.När blandningen precis börjat koka tar du av den och blandar i den
hackade chokladen och gelatinet och rör om
5.Häll blandningen i fyra glas och ställ in dem i kylskåpet i fyra timmar

Om ni vill dekorera panacottan som jag gjorde kan ni använda färska
bär, pansionsfrukt eller vad ni helst gillar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn är...?
Kom ihåg mig?

Din e-postadress är...? (publiceras ej)

Har du blogg eller hemsida?

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0